Обране
Кошик
Діагностика газобалонного обладнання

Газобалонне обладнання 4-го покоління позначає собою систему послідовно розподіленого уприскування газового палива, регульованого електромагнітними форсунками.

У таких системах управління здійснюється вдосконаленими електронними блоками, при цьому газові форсунки розташовуються на колекторі впускних клапанів циліндрів. На сьогодні ГБО 4 є найбільш поширеним типом газобалонного обладнання.

Як правило, установка ГБО на автомобіль проводиться з метою зниження витрат на паливо при необхідності частого використання транспортного засобу. Однак з часом робоча ефективність цього виду обладнання може знизитися. Причинами цього можуть послужити:

  • зниження автомобільного ресурсу ГБО;
  • старіння гумових деталей;
  • використання газового палива низьких проб;
  • неправильне оснащення обладнання в цілому.

У таких випадках необхідне регулювання газобалонного обладнання. Діагностика ГБО 4 поколення передбачає проведення спеціальних заходів з метою виявлення несправностей установки і їх подальшого усунення. Тому правильна настройка обладнання – це гарантія безпеки і паливної ефективності автомобіля. Також важливо, щоб функціональність всіх елементів системи зберігалася протягом усього терміну експлуатації ГБО.

Для коректності діагностики та регулювання газобалонного обладнання останніх поколінь необхідно використовувати високоточну електронну техніку. Незамінним є і кабель для діагностики ГБО – його використовують при програмуванні системи, а також в якості діагностичного адаптера для систем різних виробників. Для більшої зручності споживачів такі кабелі поставляються з від'єднаними контактами – так кожен, хто використовує комплекти газобалонного обладнання, може встановлювати дроти в місця, які підходять саме до його комплекту.

   Діагностика ГБО: для чого вона потрібна

Головною метою переведення автотранспортного засобу на газове паливо є підвищення його економічності з точки зору споживання енергоресурсів. Таким чином, після встановлення газобалонного обладнання значно збільшується ресурс двигуна. У той же час витрати на паливо знижуються за рахунок зниження рівня забруднення в результаті вихлопів. У деяких випадках подібна модернізація, так само як і її неправильні настройки, може привести до виходу з ладу деяких елементів паливної системи, наприклад – прогорання випускних клапанів. Виникнення подібних ситуацій може запобігти вчасно проведена діагностика ГБО.

Планові перевірки газобалонного обладнання, як правило, проводяться відповідно до технічних вимог – через кожні 10 000 км автомобільного пробігу, при цьому перша планова діагностика газобалонної системи повинна бути проведена вже через 1000 км з моменту введення в експлуатацію.

Незаплановані перевірки ГБО проводяться у випадках:

  1. присутності неприємного запаху газу в салоні автомобіля;
  2. нестабільного запуску двигуна, його перегріву і збоїв в роботі;
  3. погіршення динаміки авто;
  4. прискореного зносу каталізаторів;
  5. прогорання випускних клапанів, а також їх сідел;
  6. збільшеного споживання газового палива при явному зменшенні запасу пробігу автомобіля.

 Діагностика ГБО проводиться шляхом комп'ютерного тестування за допомогою спеціальних стендів. Ретельній перевірці піддаються всі вузли газобалонної системи, і в разі виявлення будь-яких відхилень або неполадок повинні бути зроблені її ремонт і подальша регулювання.

Діагностичні адаптери для газобалонного обладнання 4-го покоління: види і типи пристроїв, особливості вибору

Для перевірки і налаштування функціоналу контролерів газобалонного обладнання використовується адаптер для ГБО 4. Такий кабель обладнаний різними роз'ємами, за допомогою яких можливе підключення до системи. Однак, перш ніж придбати такий адаптер, потрібно визначитися з типом встановленого на автомобіль газобалонного обладнання. Через деякі відмінності в прошивках газових систем різних виробників найчастіше програмне забезпечення і необхідні діагностичні роз'єми вибираються точково.

На сьогоднішні особливою популярністю користуються універсальні адаптери – вони оснащені декількома роз'ємами і можуть застосовуватися як на СТО, так і в індивідуальних цілях. Крім того, шнурок для ГБО дасть користувачам газобалонних систем такі можливості:

  • регулювання газового обладнання: динаміка автомобіля і витрата палива;
  • самостійне проведення діагностичних дій по відношенню до ГБО;
  • читання і усунення помилок;
  • своєчасне виявлення можливих несправностей;
  • економія часу і фінансів.

Більшість адаптерів для діагностики ГБО 4-го покоління функціонують на основі мікросхем PL-2303 і FTDI. Більш вдосконалені моделі можуть працювати за допомогою бездротових пристроїв, що підтримують технологію Bluetooth. Головною їх перевагою виступає відсутність проводів.

Таким чином, вибір діагностичного адаптера для газобалонного обладнання 4-го покоління в нашому магазині повинен проводитися відповідно до вимог і особливостей його використання. Наприклад, для домашнього застосування підійде пристрій з одним роз'ємом. Однак для отримання більш стабільних результатів діагностики ГБО найкраще використовувати шнури побудови на базі мікрочіпа FTDI.