Увійти
Нотатки установника ГБО. Прості елементи ГБО

Багато власників автомобілів, встановлюючи ГБО, мало цікавляться обладнання. Перш за все, власника цікавить його вартість і виробник.

Це зрозуміло, адже хіба можна знати всі характеристики обладнання? Тому відповідальність за підбір ГБО лягає на спеціаліста, який встановлює обладнання на конкретний автомобіль, і тут грають роль два чинники: його професіоналізм і порядність.

Ви запитаєте: «Причому тут порядність?» Вона і є основою вашого майбутнього ГБО. Це звучить дивно, але це так! Існує безліч способів ввести в оману клієнта, який не розбирається в ГБО, і цим користуються сучасні «криворукі установники». У попередній статті я описував основні компоненти ГБО. На кожному з них можна заощадити немалі гроші, при цьому економія на деяких компонентах може ніяк не впливати на надійність і безпеку експлуатації газової системи і автомобіля в цілому, а деякі з них можуть перетворити ваш автомобіль в порохову бочку. "Мала штучка червінчик, а ціна велика". Це прислів'я дуже доречне. Саме прості компоненти з'єднують всі елементи системи разом і «змушують» всю систему працювати. Які це компоненти?

Шланги або патрубки. Частина з них забезпечують підігрів редуктора, інша частина забезпечує подачу газу до газового редуктора, форсунок і від форсунок до двигуна. Шланги мають різний склад гуми і відповідно мають різне призначення. Перша помилка, яку допускають «криворукі установники», це установка шлангів, призначених для антифризу на газові магістралі і навпаки. «Антифризні» шланги, встановлені на газову магістраль. Через кілька тижнів після установки вони починають видавати запах «газового одоранту» і потихеньку розкисають. Друга помилка – використання шлангів невідповідного діаметра. Як правило – більшого. Чому більшого? Його простіше одягнути на штуцер. Якщо не затягнути хомут, буде текти «антифриз» або труїти газ. Якість патрубків визначається їх вартістю. Вища якість, вища ціна. Йдемо далі.

Металеві хомути для затягування все тих же шлангів. Тут чого тільки не побачиш! В основному використовують дешеві китайські хомути по «3 грн», які через півроку покриваються корозією. Розміри хомутів можуть приємно здивувати. На патрубку діаметром 10 мм може стояти хомут, скручений у вузол, дивимося розмір 16–26 мм. Просто інших розмірів не виявилося під рукою, а ставити треба. Черга на установку ГБО розписана на місяці вперед! Результат той же, витоку антифризу і запах «одоранту». Які прості елементи і як вони істотно впливають на безпеку експлуатації автомобіля!

Як може вплинути на безпеку автомобіля електронний блок управління (далі ЕБУ) ГБО? Яка різниця хто його зробив? Якщо він зроблений в Італії, то це не означає, що він унікальний і володіє чудовими можливостями. Клієнти часто просять встановити саме італійське обладнання для задоволення власних амбіцій. Щоб потім говорити своїм друзям: «У мене італійське ГБО! Не яка-небудь Польща!» Деякі просто помиляються, начитавшись все тієї ж реклами в інтернеті або вислухавши доводи менеджера з продажу ГБО. Ось історія, яка сталася зі мною.

Дзвоню конкурентам дізнатися вартість установки на Audi Q7. Називаю конкретне обладнання, яке хочу встановити на «свій» автомобіль. Мені у відповідь: «Ви що? На таку машину тільки Італія!!! Питаю, скільки буде коштувати Італія. – Ми вам передзвонимо!» Через п'ять хвилин дзвінок: «Ви знаєте, я тільки приїхав з семінару в Польщі! Вони створили нову прошивку! Тільки Польща! Працювати буде чудово!» НЕМАЄ СЛІВ!!! Явно людина не на своєму місці, хоча сказав, що черга на тиждень вперед, але для мене зроблять виняток! Одним словом – маркетинг!!! Зрозумійте одну річ: якість роботи будь-якої системи залежить від усіх елементів цієї системи! Часто потенційні клієнти цікавляться дуже складними речами і не помічають простих.

Монтажник ГБО є таким же елементом, як і ЕБУ, форсунки, редуктор і т.д. І ви, мої дорогі клієнти, в 99% випадків втрачаєте цей головний елемент! Весь інтернет рясніє оголошеннями: «Навчимо встановлювати ГБО». При надходженні на ці курси ніхто не проводить первинної співбесіди або тестування учня! Установник повинен знати механічну і електричну систему двигуна і багато іншого, а найголовніше – учень повинен мати покликання виконувати цю роботу. Мавпу теж можна навчити гайки закручувати, а сенс!

На шальках терезів в будь-якій справі важить дві чесноти – порядність і професіоналізм. Вони повинні «рости» одночасно, але ніяк окремо. Гарного вам спеціаліста! Або освоюйте установку, регулювання ГБО самостійно за допомогою моїх статей і вашого адаптера ГБО.