Обране
Кошик
Настройка ГБО Optima

Перед початком установки необхідно купити кабель для ГБО Optima і завантажити програму, наприклад Optima 1.054.

Перед проведенням настройки (калібрування) необхідно провести попередні налаштування:

Робочий тиск (бар) тиск газу під час калібрування (ПО встановлює автоматично).

Температура калібрування (° C) – температура редуктора, при якій можливе калібрування.

Поциліндрове калібрування – позначення цього варіанту означає калібрування і перевірку робочого процесу на окремих циліндрах (рекомендована опція включена). Вимкнення означатиме калібрування всіх циліндрів одночасно (рекомендується для fullgroup).

Настройка кабелем для ГБО Optima

Попередня модель множника включення функції означає утворення попередньої моделі множника (рекомендується). При виключенні функції лінія множника встановлюється на позиції "0" (пряма горизонтальна лінія).

Попередня модель множника та бензинова карта

Автокалібровка

Вибираємо вкладку “Калібрування”. Після правильного вписання необхідних параметрів в закладці “Налаштування” можемо перейти до початку процесу калібрування. Запускаємо двигун і прогріваємо його до температури близько 50–60°C, потім натискаємо клавішу “Почати калібрування” (процес калібрування буде ілюструвати діаграма). Під час калібрування двигун повинен працювати на холостому ходу, не слід збільшувати обороти і навантажувати двигун. З метою перевірки коректності роботи в процесі калібрування кілька разів відбудеться перемикання автомобіля на газ і бензин. По ходу просування процесу калібрування момент перемикання на газ буде набувати все більш стабільну форму.

Калібрування визначає коефіцієнт часу уприскування газу по відношенню до часу вприскування бензину. Якщо редуктор і сопла форсунок були підібрані правильно, величина коефіцієнта повинна розміститися в межах 0,5 – 2,0 м/с. Якщо величина коефіцієнта виявиться нижче 0,5 м/с, а час уприскування на газі менше, ніж на бензині, означає, що сопла форсунок занадто великі і їх варто замінити на менші (з'явитися програмне повідомлення). Якщо ж величина коефіцієнта виявиться вище, ніж 2,0 м/с, необхідно замінити сопла форсунок на великі (з'явитися програмне повідомлення).

Увага!!! Якщо в автомобілі були встановлені невідповідні форсунки, під час калібрування авто може глухнути. У такому випадку слід збільшити обороти до 2500 RPM. Після закінчення калібрування програма прорахує величину коефіцієнта і системним повідомленням проінформує про актуальний розмір форсунок (за маленькі або за великі). Перед наступним калібруванням, після заміни форсунок на відповідні їм і після вибору опції Модель множника, рекомендується встановити корекцію форсунок на величину 1.0 м/с або повернутися до заводських налаштувань. Після закінчення автокалібрування необхідно перейти до створення карти. Це можна зробити двома способами – як з підключеним, так і відключеним ПК (ілюструє Карта 2D).

1. Потрібно переконатися, що автомобіль працює на бензині (червоні діоди MODE перемикача), і проїхати близько 5 км. У русі намагаємося не перемикати передачі, постійно дотримуємося, наприклад, 4 передачі. Під час збору карти повинні з'явитися червоні точки. Коли контролер заповнить карту, вона матиме вигляд безперервної червоної лінії. Червоні стовпчики діаграми показують заповнення карти в процентному співвідношенні. Щоб прискорити процес заповнення, необхідно скористатися функцією швидкого заповнення карти (функція активна з підключеним комп'ютером).

2. Створивши бензинову карту, перемикаємося на газ (зелені діоди MODE перемикача) і аналогічним способом починаємо заповнювати газову карту. Газову карту збираємо при аналогічних дорожніх умовах і подібному навантаженні. Газова карта малюється зеленими точками. Після завершення заповнення карти з'явиться безперервна зелена лінія.

Створивши карти вприскування для газу і бензину, необхідно перевірити відхилення між бензиновою і газовою картою. Відхилення будуть представлені в вікнах (checkbox) зверху карти. Якщо комп'ютер підключений, перерахунок коефіцієнта можна виконати двома способами – за допомогою синіх точок на лінії множника або стрілок [↕] вікон (checkbox).

Можна скористатися функцією “Адаптація”, що дозволить швидко відкоригувати коефіцієнт перерахунку в тих точках, які цього вимагають.

Корекція на лінії множника відобразиться на газовій карті при наступному створенні карти для цього часу уприскування.

Можна припустити, що настройка виконана правильно, якщо діапазон відхилення між бензиновою і газовою картою не перевищує +/– 5% (checkbox).

Частично зібрана карта

Заповнення карти як бензинової, так і газової може відбувається при відключеному комп'ютері так, як відбувається без участі діагностичної програми. Однак, при підключеному комп'ютері процес може відбуватися швидше, чому сприяє надання технічних параметрів автомобіля.

Увага! Після натискання кнопки “Адаптація” сині точки на лінії корекції множника будуть видалені. Щоб повернутися до ручного налаштування показників, необхідно натиснути на одну з стрілок вікон (checkbox). Вікна (checkbox) представляють параметри актуально зібраних карт. Заповнення останніх стовпчиків діаграми на 100% в деяких випадках може виявитися складним, якщо взагалі можливим, в дорожніх умовах. З цієї причини їх показники необхідно інтерпретувати як приблизні.

Малюнок нижче представляє правильно закінчений процес калібрування, а також вид карт по корекції множника. Відхилення вікон (checkbox) не перевищує діапазон +/– 5%.

правильно завершений процес калібровки

Представлені лінії бензинової і газової карт, які збігаються між собою. Лінія корекції множника (чорна з синіми крапками) повинна знаходитися в межах між 1.2 і 0.7 коефіцієнта множника.

Увага! Карта коефіцієнта перерахунку вище множника 1.2 може означати замалі сопла форсунок; нижче 0.7 – сопла форсунок за великі.

Карта 2D

Закладка Карта/Карта 2D – в цьому вікні представлена ​​карта 2D газового контролера. Лінії утворюють бензинову карту бензинового блоку управління. Ідеальним є варіант, коли лінії після калібрування під час руху (при однакових дорожніх умовах, тобто рух однієї дорожньої поверхні при аналогічних погодних умовах) збігаються. У практиці допускається відхилення в межах 5% (checkbox).

Карта/Карта 2D

Червона лінія карта часу уприскування бензину (на бензині).

Зелена лінія карта часу уприскування газу (на газу).

Чорна лінія з синіми крапками карта коефіцієнта перерахунку.

Мапі коефіцієнта перерахунку належить ліва вісь координат (Коефіцієнт) і нижня вісь (час уприскування бензину м/с). Карта коефіцієнта перерахунку відповідає за установку коефіцієнта перерахунку для цього часу уприскування бензину. Сині точки на карті служать для зміни коефіцієнта. Для зміни положення точки на карті використовуються наступні кнопки:

Клавіатура:

→ - права стрілка – переміщує точку вправо (зміна часу уприскування для даної точки).

← - ліва стрілка – переміщує точку вліво (зміна часу уприскування для даної точки).

↑ - стрілка вгору – піднімає даний пункт вгору.

↓ - стрілка вниз – опускає даний пункт вниз.

[Enter] – додавання нової точки в цьому пункті.

[delete] – видалення точки з карти.

 Мишка:

Ліва клавіша – позначення крайнього лівого пункту множника.

Права клавіша – позначення зони, для якої ми хочемо провести корекцію.

 Діаграма:

 Стовпці діаграми представляють рівень заповнення карт для цього часу уприскування.

Диаграмма настройки ГБО Optima

Червоний стовпець – рівень заповнення бензинової карти (робота на бензині) для цього проміжку часу уприскування.

Зелений стовпець – рівень заповнення газової карти для цього проміжку часу уприскування.

Вікна відхилень (checkbox)

Вікна відхилень показують процентне відхилення між бензиновою і газовою картою. Для перерахунку коефіцієнту використовуються стрілки вікон. Величина 5% і більше означає, що коефіцієнт необхідно зменшити. У свою чергу, відхилення –5% означає, що коефіцієнт варто збільшити.

Корекція множника

Контролер OPTIMA Eco-Tec дозволяє дуже точно підібрати склад суміші для кожного діапазону навантажень.

На малюнку вище зображено приблизна карта коригування множника, на якій представлений приклад збіднення складу суміші для певного діапазону оборотів і часу уприскування. Зелена точка – це параметри роботи двигуна (актуальний час впорскування пального й величина оборотів).

Коррекция множителя - настройка ГБО

Ця функція дозволяє коригувати склад суміші упорскування газу для певного діапозона навантажень. Для цього необхідно позначити необхідний сектор. Сектор зафарбували в зелений колір. Потім, притримуючи клавішіCtrl + стрелка вверх или Ctrl + стрелка вниз, можемо збільшити або, відповідно, зменшити кордон сектора.

Натискаючи функцію «Плавна зміна сусідніх полів», програма сама буде «плавно» змінювати коефіцієнт сусідніх полів.

Різницю між окремими секторами можна вирівняти, вибираючи функціюВирівняти показання..

Кнопка Стерти дає можливість стерти настройка всієї карти, тобто обнулити.

Карта корекції від температури газу

Контролер OPTIMA володіє вбудованим алгоритмом корекції множника від температури газу. Представлена ​​вище карта дозволяє наносити процентну поправку для цієї корекції. Редагування карти корекції від температури проходить аналогічним способом як для корекції карти множника. Можна позначити 20 пунктів корекції коефіцієнта.

У більшості випадків немає необхідності змінювати параметри карти.

Карта корекції від температури газа - настройка ГБО

Карта корекції від тиску газу

Контролер OPTIMA володіє вбудованим алгоритмом корекції множника від тиску газу. Представлена нижче карта дозволяє наносити процентну поправку для цієї корекції. Редагування карти корекції від тиску проходить аналогічним способом як для корекції карти множника.

Карта корекції від тиску газу - настройка ГБО

Увага! Забороняється використовувати цю функцію, якщо редуктор не відповідає потужності двигуна.

Скдання тиску при cut-off' якщо в процесі зниження оборотів тиск зросте вище встановленої величини (Тиск при cut-off'), в проміжок часу, устанновленний у вікні.

Час перемикання автомобіль буде працювати на бензині.