Увійти
Нотатки установника ГБО. Газова істерія

У наш не легкий час всі автолюбителі замислюються про установку газового обладнання на свій автомобіль.

Але виникає цінове питання. Все правильно, ціна має величезне значення, але не найголовніше. Адже коли ми йдемо до стоматолога чи вибираємо школу для своєї дитини, то сотню раз запитуємо у знайомих і друзів про те, який фахівець і чому вони відвідують саме його та якою методикою викладання володіють вчителі.

Як правило, велику кількість інформації люди черпають з інтернету або від своїх знайомих, друзів. Інтернет – хороша річ, проте… Відкривши сайти фірм по установці ГБО, ви прочитаєте одне і те саме: "Наша компанія 10 років займається переобладнанням автомобілів. Ми накопичили великий досвід" і т.п. Десять років – це прекрасно, проте це не гарантує вам, що за цей час компанія «виростила» кваліфікованих майстрів. Плинність кадрів на станціях дуже велика у зв'язку з тим, що хлопці, підучившись і порахувавши прибуток свого керівництва, йдуть в "гаражі" і починають самостійно встановлювати ГБО. Для підготовки нормального фахівця одних курсів мало, повинні бути знання не тільки про пристрої ГБО, але і всі системи автомобіля. Добре, якщо майстри в процесі роботи з роками навчаються, а якщо ні?

У нашій роботі, якщо людина не професійна і не хоче навчатися, то вона буде приносити клієнтові не радість від ГБО, а головний біль! Тому 10 років досвіду вам не гарантують якісної роботи. Особливо хочу всіх застерегти і не встановлювати обладнання в період, коли настає «масова істерія» на установку ГБО. Телефонуєте на СТО, а вам гордовитим голосом, якщо пощастить додзвонитися, відповідають: «У нас запис на три місяці! Якщо бажаєте, можемо вас записати!» Ось так. Королями життя стають компанії і «гаражники» по установці ГБО.

Переобладнання ставиться на конвеєр, але який. Я коли бачу щасливого власника ГБО після відвідування таких СТО, прошу показати, що там під капотом йому «наставили». Дивимося і починаємо разом посміхатися і плакати. Адже гроші були сплачені не малі і радість швидко зникає.

Установка балона на задні двері

Економія відходить на другий план. Виникає питання: «Переробити можна? Коли ви зможете?» Питання про те, скільки буде коштувати переробка, відходить на третє місце. Власнику хочеться якомога швидше позбутися від цього неподобства, як від бруду на чистій сорочці. Як ви думаєте, хто винен? Винен, перш за все, сам власник автомобіля і установник ГБО. Чому власник? Тому що, перш, ніж встановлювати ГБО, необхідно побачити роботу установника на прикладі будь-якого іншого автомобіля, але не на фотографіях, а «живцем». Багато хто говорить, що в цьому нічого не розуміють. Хіба треба багато розуму для того, щоб побачити не закріплені форсунки, проводку, що висить як ялинкову гірлянду на двигуні, редуктор як маятник, що коливається вліво, вправо і багато іншого.

Установка ГБО

Установка балонів – це взагалі окрема тема. Встановлювати абияк, будь-що і куди завгодно. Наприклад, балон на задніх дверях замість запаски – це просто «супер». Або внутрішній балон, встановлений зовні. Схоже, іншого не було, а клієнта задовольнити терміново потрібно. Ось з гордістю викладені фото установниками.

Установка ГБО – це складний технологічний процес, для виконання якого установник повинен мати достатні знання і навички. Підключення газової системи здається простим, але насправді головне не те, що автомобіль почав працювати на газовому паливі, а те, як виконаний монтаж і настройка. Якісний монтаж неможливо здійснити за короткий проміжок часу. Якщо, звичайно, мова не йде про однакову модель, яку вже як-то кажуть, «відкатали». Є кілька основних пунктів, на які повинні звертати увагу установники і власники автомобілів. Монтаж здійснюється в декількох частинах автомобіля: моторний відсік, салон, багажне відділення і днище.

Устаткування має гармонійно вписуватися в цих частинах, тобто при візуальному огляді кожен охочий, навіть не дуже технічно підготовлений, не повинен побачити щось зайве.

Всі компоненти системи повинні бути надійно закріплені. Блок управління, газовий редуктор, форсунки, магістральний трубопровід, гумові шланги. Шланги не повинні стосуватися алюмінієвих трубок кондиціонера та інших деталей, які можуть бути пошкоджені через вібрації. Поширена думка – якщо гумовий шланг протерти, то він буде не придатний. Насправді, це не так, оскільки пісок і пил служать прекрасним абразивом. Вони, як магніт, прилипають до патрубків і поступово перетирають все, до чого торкаються. Фахівці з ремонту кондиціонерів дуже вдячні установникам, адже у них з'являється робота з відновлення герметичності системи кондиціонування і відповідно, з її заправки. Якщо шланг все-таки торкається, треба встановити на алюмінієву трубку захисний кожух, який жорстко закріплений на ній.

Блок управління повинен не лежати десь в щілині моторного відсіку, а закріплений і встановлений роз'ємом вниз, подалі від акумулятора. Дуже часто пари кислоти виводять з ладу блоки не відразу, а через кілька років експлуатації.

Форсунки – це взагалі окрема тема. Скільки разів доводилося зустрічати форсунки з кілометровими шлангами, закріпленими на кузові. Вібрація двигуна призводить до виривання штуцерів, врізаних в колектор. А не закріплена форсунка теж перетирає або кабель проводки, або сусідній патрубок на моторі.

Проводка повинна бути вбудована в штатну або прокладена по штатних кабельних магістралях, а не валятися зверху. Часто і густо врізку в електричний ланцюг форсунок здійснюють скрутками, обрізавши провід біля роз'єму бензинової форсунки. Через деякий час проведення окислюється і машина починає «троїти» як на бензині, так і на газу.

Підключити газову магістраль можуть і через захист двигуна або прикріпити її до будь-якого елементу підвіски. Укласти магістраль вздовж порога, щоб на наших «прекрасних дорогах» при потраплянні в яму одразу отримати пошкодження. Якщо магістраль з міді вигнути демпфуючого кільця біля редуктора або заправного пристрою.

Тепер про саме обладнання. Устаткування зараз в принципі дуже надійне, як у польських, так і в італійських виробників. Польське, як на мене, в чомусь навіть перевершило італійське. Це стосується безпосередньо самого програмного забезпечення, його можливостей змінювати і встановлювати певні настройки. Ціна теж приблизно однакова. Якщо не брати до уваги звичайне ГБО BRC, перед чарівною назвою якого всі клієнти починають тремтіти і гордо задирати голову: «У мене BRC!»

Напевно, головним критерієм у виборі обладнання є не його виробник, а технічні характеристики для певного конкретного автомобіля і його власника. Які характеристики? Товщина гаманця власника. Якщо гаманець товстий, то можна і BRC. В облік поки не беремо автомобілі з безпосереднім уприскуванням. На форумах по ГБО мені траплялася така фраза: «Немає поганих систем, є погані установники». Вибір дорого бренду не завжди забезпечує бездоганну роботу автомобіля на газі. Доводилося переробляти і BRC, робити монтаж. Тому, вибираючи систему, виходьте з доцільності. Навіщо на Ланос або ВАЗ встановлювати дорогі системи?

Редуктор газової системи підбирається за потужністю двигуна і повинен мати невеликий запас потужності. Нещодавно приїхала Toyota Prado з редуктором, потужність якої підходить для Ланос. Власник сказав, що його все влаштовує, автомобіль після 120 км/ч переходить на бензин. Така ось економія, адже більш потужний редуктор коштує дорожче, навіщо витрачатися?

Форсунки мають одне з найголовніших значень. Підбираються вони по своїй продуктивності і швидкості дії. У форсунок є характеристики, які в подальшому можуть вплинути на витрату газу і прийомистість автомобіля.

Выбор форсунок для ГБО

Це час спрацьовування, тобто час, який необхідний для клапана форсунки, щоб він відкрився і закрився. Є форсунки, на яких можна збільшити швидкість спрацьовування шляхом зменшення ходу штока форсунки, але для цього необхідне обладнання для регулювання, тому я не раджу самостійно крутити ці регулювання на око. Перевага таких форсунок – це ціна і ремонтопридатність. Якщо форсунка «повільна», точність подачі палива буде сумнівною.

Я раджу всім своїм клієнтам не економити на форсунках, але, знову ж таки, є своя доцільність. На ВАЗ або Ланос можна встановити і не дорогі. Форсунки, що мають високу швидкість спрацьовування, точно дозують паливо у всьому діапазоні роботи двигуна і встановлюються на дорогі автомобілі з системами уприскування, що забезпечують норми токсичності: Євро-3, Євро-4 і Євро-5.

Всі тонкощі монтажу описати дуже важко, тому що необхідний індивідуальний підхід до кожного автомобілю. Прочитавши все вищесказане, ви зможете вже при огляді встановленого на ваш автомобіль ГБО звернути увагу на монтаж і задати необхідні питання.

Часто-густо після недбайливих установок власники автомобілів починають вникати в процес налаштування ГБО самостійно. Це дуже добре, якщо ваша освіта, дозволяє освоїти цю процедуру, щоб не їздити щодня на регулювання ГБО і платити «горе установникам» по ​​100 або 200 грн. Та й сервіс можна теж робити самостійно. З такими людьми приємно завжди мати справу, приїжджаючи до нас, вони розповідають дуже багато цікавого про наших «колег» і приносять багато інформації з форумів власників ГБО.

Отже, для настройки ГБО вам необхідно підключитися до газового блоку управління. Для цього вам необхідно купити адаптер для ГБО, щоб пов'язати свій комп'ютер з газовою системою. Купуйте шнурок для ГБО конкретно під вашу газову систему. Якщо ви вирішили допомогти своїм друзям або колегам по форуму, замовте універсальний адаптер ГБО або кабель для ГБО на кілька роз'ємів, який потім зможете застосовувати і на інших системах. Програмне забезпечення для ГБО є у вільному доступі і його установка не займе у вас багато часу і праці. Встановили програму, драйвер під адаптер для ГБО і вперед.

Далі буде...