Увійти
Регулювання ГБО 4 покоління самостійно

Динамічні параметри автомобіля і витрата палива далеко не завжди влаштовує автовласників при установці газобалонного обладнання, оскільки в багатьох майстерень фахівці вважають, що автоматична італійська система вичерпно вирішує проблеми настройки..

Але, як показує практика, автоматичне регулювання стабільно забезпечує лише один результат – автомобіль не глухне. Налаштування в комплексі потрібно здійснювати лише вручну, незамінним пристроєм в даному питанні є діагностика ГБО.Правильне регулювання покликане забезпечити однаковий час вприскування палива, незалежно працює автомобіль на бензині або газі. Вирішити це завдання – головна проблема для автовласника.

Два варіанти настройки ГБО:

  1. Налаштування газобалонного обладнання по навантаженню. В цьому випадку вам буде необхідний кабель для діагностики ГБО. Регулювання здійснюється за змінами часу сопло. В даному випадку краще користуватися старими версіями програм, в яких є грубе регулювання.
  2. Налаштування ГБО по корекції палива. Ця процедура здійснюється за допомогою діагностичного адаптера для ГБО 4 поколення. Налаштування можна здійснювати за допомогою будь-якої програми. Програми безкоштовні. Їх пишуть виробники ГБО з метою встановлення саме їх обладнання. Отже, потрібен адаптер і програма.

Навантаження на мотор

Варто внести одне уточнення, оскільки більшість водіїв вважають, що навантаження на двигун збільшується при підвищенні оборотів. Це абсолютно неправильне розуміння питання. Наприклад, на нейтральній передачі ви повністю вичавлюєте газ, обороти при цьому гранично збільшуються, а ось навантаження на двигун в цьому випадку максимально низьке. Таким чином, навантаження на мотор прямо пропорційне часу уприскування, що рівносильно розрідженості в колекторі, адже для спалювання великого обсягу палива необхідний більший об'єм повітря. Отже, навантаження двигуна пропорційне розрідженості колектора. Тепер розглянемо, що відбувається при кожному з варіантів калібрування.

Автоматичне калібрування

Цей варіант більшість установників газобалонного обладнання вважають цілком достатнім. Але з іншого боку саме з автоматичного калібрування треба починати настройку. Це досить проста процедура. Електронний блок визначає уприскування бензину. Потім ЕБУ перемикається на газ, і коригує коефіцієнт карти палива. Таким чином, газ починає дублювати час бензину. Але цей варіант калібрування має істотний недолік – він фіксує тільки 1 осередок і змінює карту саме по ній. Наприклад, Lovato коригує карту по холостих ходах, а OMVL – за мінімальними навантаженнями на 3 тисячі оборотів. Цього достатньо, щоб транспортний засіб міг пересуватися, а в русі його можна було б налаштувати. Тобто, настройка всіх навантажень на всіх оборотах не здійснюється.

Самостійна настройка ГБО

Регулювання по часу уприскування

Налаштування газобалонного обладнання на увазі коригування осередків по часу (t) упорскування палива, а не по оборотах двигуна. Не забуваємо шнурок для ГБО. Тобто, фіксується момент уприскування бензинового палива в конкретний момент часу, переводите автомобіль на газ, і бачите, як змінюються показники. Зусилля тиску на педаль, так само як і обставини руху міняти не потрібно.
Наприклад, значення було 3 мс, а стало – 4 мс. Збільшення дорівнює 33 одиницям в процентах. Відповідно це є показником бідності суміші на 33%. Рядок 3 м/с змінюється на 33 одиниці і те ж саме потрібно зробити по всьому навантаженні двигуна. Але цей спосіб буде абсолютно непридатний при налаштуванні в русі автомобіля, оскільки знайти трасу з ідеальним покриттям і фіксувати ногу в одному і тому ж положенні вкрай складно. Зручніше дані зібрати, а проаналізувати показники пізніше.

Регулювання карти коефіцієнтів

Орієнтація на розрядження в колекторі

Спочатку записуються показники руху на бензині, потім на газі, попередньо необхідно їх синхронізувати за значеннями MAP-сенсора, який показує розрядження в колекторі. Послідовність дій:

  1. Привести паливну корекцію в норму, для цього потрібно проїхати близько 10 км на бензині.
  2. Записати і зберегти дані при пересуванні на бензині.
  3. Записати значення розрядження в колекторі.
  4. Записати і зберегти дані при пересуванні на газі.
  5. Газові дані коригувати по MAP.

Для зручності аналізу краще використовувати табличний процесор.

Налаштування по корекції палива

Оптимальним варіантом є регулювання уприскування палива, яка здійснює діагностика ГБО 4 покоління. Вона показує корекцію палива електронним блоком управління, яка відображає у відсотках відхилення показників від норми. Як правило, розглядаються і порівнюються показники MAF або MAP сенсорів і таблиці нормативних значень. Якщо уприскування палива не відповідають встановленим цифрам, то показники відмінні від нуля. Наприклад, автомобіль працює на бензині зі значенням 3 м/с, а на газі – багатозначно 4 м/с. В цьому випадку корекція становитиме 33%.

Сенс настройки адаптера ГБО зводиться до зіставлення коефіцієнтів паливної карти таким чином, щоб при різних використовуваних оборотах і навантаженнях, вони не перевищували значення +/– 5 у відсотках. Спочатку рекомендується регулювати карту по навантаженнях, і тільки після цього дивитися різницю показників по оборотах. Другий етап є, як правило, контрольним. Зазвичай достатньо регулювання по оборотах.

Переваги адаптера ще і в тому, що він дозволяє не робити підрахунки відхилень в голові, що дозволяє робити настроювання в режимі реального часу. Тобто під час руху автомобіля ви можете спостерігати карту коефіцієнта і значення паливної корекції. Тут же існує можливість внести правку і стежити за реакцією вашого транспортного засобу. Можна використовувати OBD-адаптер комутований з ноутбуком. У цьому випадку інформацію можна записати і обробити її пізніше, прив'язавшись до MAP-сенсора.