Увійти
Особливості налаштування параметрів ГБО

Якщо ви прийняли рішення про переобладнання свого автомобіля з бензину на газ, то варто простежити не тільки за правильністю установки газобалонного обладнання (ГБО), але і забезпечити його правильну настройку, щоб при зниженні вартості палива ви не втратили якість роботи автомобіля. Як і для більшості видів технічного обладнання, настройка ГБО може бути ручною і автоматичною. Грамотно проведена ручна настройка завжди буде краща.

Налаштування ГБО проводиться за спеціальними картками, які представляють із себе таблиці. З них визначається час, протягом якого відкривається газова форсунка. Інакше кажучи, при натисканні на педаль газу електронний блок управління (ЕБУ) автомобіля отримує команду відкрити бензинову форсунку на певний час. Якщо в цей час працює газове обладнання, то ЕБУ необхідно перерахувати час відкриття газової заслінки. Він робить це виходячи з тих даних, які будуть закладені в настановної таблиці налаштувань. Безсумнівно, настройка гбо своїми руками – цілком реалістична, якщо ви розберетеся в картах настройки. А зробити це зовсім не складно.

Таблиця настройки являє собою масив значень, кожне з яких є процентним значенням часу відкриття газової форсунки по відношенню до форсунки бензинової. Оскільки газу при русі витрачається більше ніж бензину, то всі ці значення становлять величину більше 100%. У таблиці для кожного значення оборотів двигуна (кратного 1000 оборотів в хвилину) і кожного значення часу відкриття бензинової форсунки (яке варіюється в залежності від навантаження) визначається свій коефіцієнт, відповідно до значення якого буде проводитися відкриття газової форсунки. Наприклад, при 3000 оборотах на хвилину і часу відкриття бензинової форсунки на 10 мілісекунд, з таблиці визначається коефіцієнт, що дорівнює 131%, отже, час відкриття газової форсунки має скласти 13,1 мілісекунди.

Газова карта Настройка гбо

Таким чином, настройка гбо 4 покоління має на увазі заповнення таблиці оптимальними значеннями. Автоматична настройка здійснюється швидко, але з певною похибкою, якої можна було б уникнути, налаштовуючи обладнання вручну. При недостатньо точному налаштуванню електронний блок управління автомобіля щоразу буде вимушений коректувати час відкриття заслінки, аналізуючи показання датчика вмісту кисню в спалюваному паливі. Таке коригування ЕБУ може виробляти лише в межах 25% від загального значення. При необхідності коригування за межами даного допуску вказується ЧЕК (зі значенням помилки – малонасичена суміш або багата суміш). При цьому неправильно буде коригувати всю карту на одне значення, так як до різних зон карти потрібен індивідуальний підхід.

Що потрібно для ручної настройки? ОБД адаптер, наприклад ELM327 блютуз або ELM327 проводной і кабель для настройки гбо. Також потрібен звичайнісінький смартфон або планшет на платформі «андроїд», з встановленим додатком "Torque"(скачати). Підключаємося і знаходимо такий параметр, як «Довгострокове балансування пального». Залежно від типу двигуна є підрозділи «Банк1» і «Банк2». Значення цього параметра повинне наближатися до нуля, але, в будь-якому випадку, не повинне відхилятися від нульового значення більш ніж на 5–7 одиниць в будь-яку сторону. Регулювання налаштувань газобалонного обладнання бажано проводити з напарником, але, маючи навички і знання, можна впоратися самостійно. Також варто звернути увагу на короткострокову корекцію, оскільки при досить яскравій виразності вона буде переростати в довготривалу. До того ж, вона добре ілюструє поточний стан справ.

Треба пам'ятати, що остаточний ефект від перенастроювання ГБО ви відчуєте не відразу, а тільки після того, як електронному блоку управління вашого автомобіля буде потрібен певний час для адаптації до нових налаштувань. Зате після якісного регулювання та адаптації ЕБУ насичення паливної суміші буде оптимальним, а ваш електронний блок не буде «божеволіти», намагаючись то збагатити, то зменшити суміш.